Edellinen Talouselämä (nro 33, 21.09.2012) julkaisi jutun lankakauppojen - erityisesti Novitan - menestymisestä.
Myös Yhteishyvä (Lokakuu 2012) oli päässyt saman aiheen kimppuun - langat, langat, langat ja neulominen ovat kasvattaneet suosiotaan ja Novitalla menee hyvin.
Talouselämän jutun otsikko on "Uusi sukupolvi tarttui puikkoihin" ja Yhteishyvässä "Neulominen on aina muotia". Luulen, että kuulun tähän Talouselämän uuteen sukupolveen, ja puikot ovat nytkin välittömässä läheisyydessäni. Yhteishyvän jutun mukaan olen myös muodikas - minä en seuraa muotia, mutta onneksi muoti seuraa minua.
Kummassakin lehtijutussa todettiin, että Novitalla on suuri markkinaosuus Suomessa myytävistä langoista. Talouselämä ilmoitti, että Novita myy "yli 90 prosenttia" Suomen langoista, Yhteishyvä tiesi tarkemmin, että Novitan markkinaosuus on 98 prosenttia.
Talouselämän jutussa mainittiin faktatietoina myös suomalaisten neule- ja virkkausblogien määrät: neuleblogeja on lehden mukaan 900 ja virkkausblogeja 800. Kiinnostaa, mistä luvut on keksitty, kun kaikkia maailman tai Suomen blogeja ei varmasti ole missään listattu. Kumpaankohan kategoriaan kuulumme, vai onko meidät laskettu kumpaankin?
Yhteishyvässä on mainintaa siitä, kuinka opetusneuvos Eija Vähälän mukaan neulominen "ruokkii aivojen kolmiulotteista ajattelua ja luovaa ongelmanratkaisua sekä parantaa aivopuoliskojen yhteistyötä". Tämähän on terveellistä ja älyä kehittävää tämä neulominen!
Myös Talouselämän nettisivuilla on jo aiemmin kerrottu tutkimustuloksia (tai ainakin luotettavien lähteiden kommentteja) siitä, miten oppimistilanteessa neulominen parantaa oppimistuloksia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti