perjantai 24. elokuuta 2012

Maatuskalapaset

Pidän maatuska-teemasta. Bloggasin joskus niistä maatuskasisustustarroista, joita ostin. Ystäväni on antanut aikanaan minulle lahjaksi maatuska-uunikintaan ja pannunalusen. Aitoja maatuskanukkeja löytyy tottakai. Ostin ensimmäisenä opiskeluvuonnani Tampereen Lenin-museosta maatuskakorvakorut. Viikko ennen häitämme bongasin kotikaupunkini Anttilasta myynnista kukkaroita, ja äiti oli luvannut ostaa minulle maatuskakukkaron. Sain sellaisen (vihdoin).

Miten tämä nyt liittyy mitenkään tähän blogiin? No, kuten arvata saattaa - jonkin käsityön aiheena on ollut tämä mainittu teema. Löysin Ravelrystä sattumalta Niina Mannbergin Maatuskat, ja olin ihan myyty. Aloitin projektin hääviikolla, ja sain siitä hieman ressinlievittäjää, ja vihdoin tänään sain toisenkin lapasen peukalon tehtyä. Valitsin hieman "värikkäämmät" värit kuin alkuperäisissä; käytin Novitan Seiskaveikan ruskeaa, ja äidin kätköistä löytynyttä Nalle-lankaa. Tulos näyttääkin sitten tältä:


Ja hieman lähempää kuvaa vielä tuosta kämmenselän kuviosta:


Olen aika ylpeä näistä. Olivat meinaan ensimmäinen kirjoneuleeni. Ohjeita oli helppo seurata, ja muutenkin mukavan pieni projekti verrattuna tämänhetkisiin muihin tekeleisiini.. Pitää katsella jotain tällaista pienempää samalla kun noita isompia vääntää :)

Niin, häät tosiaan olivat ja menivät. Näin ihan mainintana. Laitan varmaan hiukan kuvamateriaalia - sen verran nimittäin, että tuo huntu tulee käytössä näkyviin.

2 kommenttia:

  1. Ja mää oon antanu sulle maatuskakirjanmerkin! :D

    VastaaPoista
  2. Totta muuten! Näitä löytyy. Rutkasti :D

    VastaaPoista